Ta kontakt for visning av bil:

14 dagers angrerett ved kjøp av brukt bil i nettbutikken!

Har du noen gang kjøpt noe du angrer på? De fleste av oss har vel det, og da kommer angreretten godt med. Men hva gjør du hvis du angrer på den brukte bilen du kjøpte? Normalt er det nemlig ingen angrerett på bilkjøp, og dermed heller ingen angrefrist på 14 dager. Det har vi i Nor-Trade gjort noe med: Hos oss får du 14 dagers angrerett på kjøp av bil i nettbutikken.


Hvorfor har Nor-Trade 14 dagers angrerett på bilene?

Hvorfor skal Nor-Trade være den eneste bilforretningen i Norge p.t. som går med på noe slikt, hvis de ikke må? Vel, Nor-Trade ser på dette som en mulighet til å skille seg ut blant konkurrentene, samt at vi ønsker fornøyde kunder! Vi tilbyr derfor gode angremuligheter som en del av vår kundeservice. Smart, ikke sant?

Du må være obs på at det finnes visse begrensninger. Angreretten gjelder kun ved kjøp av bil i nettbutikken, den gjelder altså ikke hvis du e-signerer kjøpekontrakt på forretningsadressen til selgeren, selv om dere avtaler kjøpet utenfor forretningsadressen. Du kan heller ikke angre ved fjernsalg, dersom du selv tok initiativ til det. I tillegg må kjøper være en privatperson.

Angreretten gjelder altså kun ved direkte kjøp i nettbutikken.

Slik fungerer 14-dagers angrefrist ved kjøp av bil i nettbutikken

Du har en angrefrist på 14 dager etter at bilen er overlevert til deg, dersom du oppfyller alle vilkårene for angrerett. Du får med et angrefristskjema når du kjøper bilen. Du må levere inn angrefristskjemaet eller melde fra om at du ønsker å bruke angreretten innen fristen har utløpt. Bilen må leveres i retur innen 14 dager etter at du har angret kjøpet.

Bilforhandleren har 14 dager på å tilbakebetale pengene fra skjemaet er mottatt — men de kan vente til de også har mottatt selve bilen. Du bør derfor ikke utsette innleveringen mer enn nødvendig.